referat, referate , referat romana, referat istorie, referat geografie, referat fizica, referat engleza, referat chimie, referat franceza, referat biologie
 
Astronomie Istorie Marketing Matematica
Medicina Psihologie Religie Romana
Arte Plastice Spaniola Mecanica Informatica
Germana Biologie Chimie Diverse
Drept Economie Engleza Filozofie
Fizica Franceza Geografie Educatie Fizica
 

Importanta alimentatiei sanatoase

Categoria: Referat Medicina

Descriere:

Vitaminele sunt substanţe esenţiale pentru creştere şi menţinerea stării de sănătate a tânărului. Se ştie că, în lipsa acestora, o persoană n-ar putea supravieţui decât câteva luni. De altfel, chiar cuvântul vitamine provine de la cuvântul latinesc vita, care înseamnă viaţă. Cele mai multe se află în verdeţuri, legume, fructe. În general, se cunosc peste 20 de vitamine, cele mai cunoscute fiind vitaminele A, B, C, D, K...

Varianta Printabila 


1 Importanta alimentatiei sanatoase

   Trebuie să-ţi impui tu singur o alimentaţie sănătoasă, corectă şi raţională, fără constrngeri, dar şi fără abuzuri, Hrana ta, adica mncarea şi băuturile pe care le consumi de cteva ori pe zi, e bine să fie echilibrată: nici excesivă, nici săracă n substanţe nutritive.
   Pentru a creşte armonios şi a avea un trup suplu, puternic, frumos, trebuie să consumi alimente variate cte puţin din fiecare. Dacă mănnci după instinctul nesăţios al poftei şi consumi, de pildă, multe ciocolate, prăjituri sau ngheţate, s-ar putea ca, mai trziu, să regreţi amarnic. Dacă ţi plac mult mncărurile şi preparatele grase, pinea, pastele făinoase, smntna, untul, frişca- trebuie să fii atent! Consumate n cantităţi mari, aceste alimente tentante( cui nu-i plac?) pot provoca, mai apoi deteriorarea stării de sănătate. Cum? nti te poti ngrăşa şi, ca urmare, e posibil să contactezi boli cardiovasculare, diabet, hipertensiune arterială, hepatită, obezitate şi chiar cancer. ncă din copilărie trebuie să-ţi impui, prin voinţă, să nu te ngraşi; dimpotrivă, să fii zvelt, armonios construit, plăcut n relaţiile cu cei din jur.
   De exemplu, dacă n-ai timp de sport şi mişcare, dacă stai mult la calculator sau la masa de lucru şi ai tendinţa de ngrăşare, cntăreşte-te imediat şi ia singur o hotărre. n această situaţie, alimentele consistente pe care ţi le-a pus n mncare bunica sau mama trebuie să-ţi dea de gndit. Treci repede la dieta, aleargă, fă sport, iar grăsimile depuse inutil dispar ca prin minune! Şi astfel corpul tău şi reduce greutatea. Cntarul vorbeşte!
   Există ceea ce numim o... sănătate a alimentaţiei. Suntem ceea ce mncăm!
   Corpul nostru are nevoie, pentru a creşte şi căpăta energia necesară muncii, nvăţăturii, de alimente diverse, de substanţe nutritive, dar n cantităţi potrivite.
   Se recomandă, de către medicii nutriţionişti, cteva mese echilibrate, n care alimentele diferite se completează n meniul zilnic.
   Substanţele de bază din mncare, absorbite de intestin, sunt: proteinele, glucidele, lipidele. Din copilărie trebuie să le cunoşti!
   
Proteinele  sunt cele care construiesc trupul nostru, gasindu-se n muşchi, oase, piele, creier, ficat, inimă. Noi le luăm din alimentele de origine vegetală( fasole, mazăre, nuci, cereale, soia). Şi totuşi, nu trebuie să exagerăm consumul de proteine, ele trebuind să totalizeze doar 20% din alimentaţia noastră zilnică. Un elev, aflat n creştere, are nevoie numai de 100 g de proteine pe zi.
   
Glucidele, adică substanţele dulci, sunt o sursă importantă de energie pentru copil şi adolescent, dar nici aici nu trebuie să exagerăm. Fiecare tnăr ştie asta! Luaţi glucidele mai puţin din dulciuri( ciocolate, ngheţate ) şi mai mult din fructele şi legumele proaspete, din cereale sau lapte. Şi nu uitaţi că există glucide şi n alimentele care n-au gust dulce, cum ar fi pinea şi cartofii; nsă şi acestea ngraşă.
   

1 Lipidele  se găsesc mai ales n grăsimi. Cu excepţia legumelor şi fructelor, toate produsele alimentare conţin grăsimi, mai mult sau mai puţin. Feriţi-vă de cele foarte gustoase!  Grăsimile(lipidele) se găsesc din belşug n: carnea de porc, n peştele gras( somn, crap, somon), n unt, smntnă, brnzeturi grase, laptele natural. Sunt mai degrabă preferate şi sănătoase grăsimile din produsele vegetale( nuci, arahide, uleiuri, mai ales uleiul de măsline). Dacă nu le puteţi evita, măcar consumaţi-le n cantităţi moderate ( doar 20% din alimentaţia zilnică).
   
Vitaminele sunt substanţe esenţiale pentru creştere şi menţinerea stării de sănătate a tnărului.
Se ştie că, n lipsa acestora, o persoană n-ar putea supravieţui dect cteva luni. De altfel, chiar cuvntul vitamine provine de la cuvntul latinesc vita, care nseamnă viaţă. Cele mai multe se află n verdeţuri, legume, fructe. n general, se cunosc peste 20 de vitamine, cele mai cunoscute fiind vitaminele A, B, C, D, K.
   
Vitamina A favorizează o vedre bună, creşterea corpului. Se găseşte n unt, untură de peşte, gălbenuşul oului, n rădăcini de morcov, n caise, roşii, piersici.
   
Vitamina B este prezentă n nuci, fasole, ouă, ficat, lapte. n absenţa acestei vitamine, se produc n final tulburări nervoase, uscarea pielii, căderea părului, oprirea creşterii.
   
Vitamina C contribuie la creşterea şi rezistenţa organismului. Se află n legumele sau fructele proaspete şi se distruge prin fierbere. Abundă n vitamina C următoarele: lămile, portocalele, roşiile, măceşele, zarzavaturile. n absenţa ei se produce boala numită scorbut, de care sufereau şi chiar mureau marinarii care plecau in expediţii geografice. Scorbutul duce la sngerarea gingiilor, căderea dinţilor.
 
Vitamina D favorizează creşterea oaselor. n lipsa ei, mai ales la copiii săraci, din ţările africane şi asiatice, se produce boala numita rahitism (deformarea oaselor scheletului). Oasele rămn moi, fără a putea să susţină corespunzător greutatea corpului. Această vitamină se găseşte n untura de peşte, unt, ficat, gălbenuşul de ou.
 
Vitamina K ajută la coagularea săngelui.
 
 n fine, alimentele furnizează corpului nostru att apă, ct şi săruri minerale, cum ar fi calciul (mai ales din lapte), care contribuie la dezvoltarea oaselor, dar şi alte săruri utile: fosfor, fier, iod, magneziu, potasiu, toate necesare organismului.
   Cele mai dăunătoare cinci alimente sunt: gogoşile, băuturile carbogazoase, cartofii prăjiţi, chipsurile, fructele de mare prăjite deoarece oferă organismului o doză ,, sănătoasă” de toxine.

                                             
Referat oferit de www.ReferateOk.ro
Home : Despre Noi : Contact : Parteneri  
Horoscop
Copyright(c) 2008 - 2012 Referate Ok
referate, referat, referate romana, referate istorie, referate franceza, referat romana, referate engleza, fizica